Wednesday, November 5, 2014

Kokkuvõte Londonist

Fruit tart oli super! 
Minu viimane päev Londonis oli üsna tegus: ärkasin vara nagu ikka (2-tunnine ajavahe polnud 3 päeva jooksul kaduda jõudnudki) ja läksin kohe kohalikku Barbicani Food Halli, et midagi hamba alla saada. Magus hommik tuli : )
Vihma muidugi sadas nagu ikka. See mind väga ei rusunudki. Väike vaheldus soome lumele.

Kas on tuttavad näod?



Pärast seda mõtlesin, et mis mu viimaseks kõrgkultuurikogemuseks siis saaks... Ma tegelikult südames juba teadsin - National Portrait Gallery. Tahtsin kuningate ja kuningannade pilte näha :D
Ausalt öeldes oli kerge pettumus selles põhinäituses. Kuidagi mitte-piisavalt-uhke. Noh, eks ma olin juba natuke väsinud ka kogu kultuurist. Pärast seda näitust tundsin, et nii, nüüd on aeg väike paus teha... Ilmselt tuleb lausa mitmekuune. Aga siiski, üks kõrvalnäitus seal galeriis liigutas mind pisarateni. See oli John Snowdoni fotodest. Ta oli fotograaf, kes pildistas ka kuningapere (lisaks muudele kuulsustele). Mulle hakkasid need pildid nii meeldima, et ostsin endale lausa ta fotoraamatu. See kaalus küll oma mitu kilo, aga see on ka mitu kilo puhast kulda...

Esmaspäeva hommikuti on vist vähe rahvast

Parim söök, võtaks sarnast iga päev
Pärast seda olin endale plaaninud paar tundi poodides käimiseks. Mul oli nimekiri suveniiride ja muude asjade jaoks. Sain kõik, mida vajasin. Ostsin isegi vihmavarju. Kas pole mitte tore omada vihmavarju ühest tuntuimast vihmasest linnast? :)

Käisin Oxford Streeti lähedal ka lõunat söömas. Ma leidsin nii nunnu öko-lõunakoha. Seal sai salatipõhja ise valida ja siis viiest komponendist ja kastmest tehti sulle kohapeal salat. Lisaks valisin külmriiulilt mikserdamata smoothie-koostised ja kohapeal mikserdati valmis. Maitses ülihea.

Lennujaamas sai ka päris hästi süüa
Umbes nii udune olingi, kui tagasi jõudsin
Kiirustasin oma suurte ostukompsudega koju, enne seda ostsin A.-le ja K.-le veel kingituseks kontserdipiletid nende külalislahkuse eest. Pakkisin asjad kokku ja lennujaama poole minek. Sõit Helsinkisse oli tore, soome keel tundus kodune. Joensuusse lennates juba magasin, ärkasin üles, kui lennukirattad maha põntsatasid. Auto oli parklas alles ja sõitsingi mõnusalt kodupoole... 5h und ja tööle! Nii see elu käib. :)

Joensuu ainuke pagasitagastusliin : ) : )
Ootasin, et Lexus mööda sõidaks,
aga seda ei tulnud...
Nii, nüüd siis väike kokkuvõte. Esiteks, London meeldis mulle. See oli just see, mida ootasin ja veel enamgi. Kultuur, suurlinn, veidi vanaaegne ja veidi moodne. Kindlalt lähen tagasi. Vb kevadel? Või järgmisel kevadel? :D Kindlasti tahan näha mõnda kontserti, klassikalise muusika oma Barbicanis oleks eriti tore. Siis tahaks näha Buckingham Palace'i ja Tate Moder
ni ja muidugi British Museumi... Seal linnas on lõpmatuseni kultuuri, mida sisse ahmida (eriti kui oled pikka aega näljas olnud).

Nüüd asja lihtsustamiseks mõned Londoni plussid:
1. Palju kultuuri nagu mainitud - valik on suur ja mitmekülgne, igaüks leiab midagi. Olgu see siis teater, koomiksipood või popkontsert.
2. Ülihea metroosüsteem - kiirelt ja täpselt igale poole... Ja juhised on alati väga selged. Ainult ilmakaari peab tundma.
Fotoshoot roosiaias
3. Tore anonüümsus - kedagi tõepoolest ei koti, mida teed, milline välja näed, kuhu lähed. Ma nägin inimesi üksinda kõva häälega laulmas, väga ilmelikke riideid kandmas, vabalt kõva häälega rääkimas. Tee mida tahad. Ja naudi seda, sest keegi ei vaata. Kõigil on oma elu, mida elada.
4. Keel, mida räägib enamus maailmast - lihtsam elu kui soomes ;)
5. Suured muuseumid ja kunstigaleriid on kõik tasuta. Muidugi võid annetuse teha, selle jaoks on palju kogumiskaste, aga otseselt keegi sind halvasti ei vaata, kui lihtsalt sisse-välja käid (ja muuhulgas suurepärase kogemuse saad).

Parkides on vähem inimesi... Rohkem linde though. 
Ja ka mõned miinused:
1. London on kallis. Isegi soomega võrreldes. Alla 10 naela ehk u 15 euro ei saa ei hommiku- ega lõunasööki, õhtusöögist rääkimata. Kolmekäigulise korraliku õhtusöögi eest tuleb vähemalt 20 naela maksta küll. Samuti ei saa kokku hoida transpordi pealt. Tegin majanduslikult tarku valikuid (loe - hankisin Oyster Cardi), aga 4 päeva eest metroosüsteemis maksin ikka u 22 naela. Samuti on kallid hotellid ja hostelid. Tänu A. lahkusele säästsin ikka mitusada eurot.
2. Need inimesed, kellele meeldib rahu, võivad lõpmatutest rahvahulkadest üsna ära kohkuda või siis lihtsalt ära väsida. Isegi mina, kes ma olen tõeline inimeste inimene, väsisin lõpuks mõneti. Samas ei anna midagi võrrelda selle vabaduse tundega, mis inimestega kaasneb.
3. Vasakpoolne liiklus. Ma oleks mitu korda äärepealt auto alla jäänud ja trepist paremalt poolt alla minnes tekitasin iga korda paraja segaduse...

Järgmiseks korraks:
1. Hangin üleeuroopalise/ülemaailmse netivõimaluse, et ma Google Mapsi kaudu igale poole veel paremini jõuaks ja Facebooki kunagi kinni panema ei peaks :D
2. Üritan veel vähem asju kaasa vedada. (Iga kord luban sama)
3. Võtan alati kaas väikese raamatu kohast, kuhu lähen. Minu soomekeelne "Lontoo" oli lihtsalt suurepärane!

Kokkuvõtte kokkuvõte - väga ilus kogemus. Juba näen ennast seal tagasi.

Suur aitäh, et lugesite ja järgmiste reisideni!

Armastusega,
Saara

No comments: