Monday, January 26, 2015

Linnad džunglis

Viimased kaks päeva on olnud veidi aktiivsemad, kui logelemispäev, aga mitte ka ekstreemselt.

Laupäeval käisime Kuala Lumpuri Batu Koobastes. Ehitatud 1891, on see üks populaarsemaid hindu pühapaiku Indiast väljaspool (vähemalt nii väidab wikipedia). 
Mulle seal meeldis. 

Suursugune:

Ka koopad ise olid üllatavalt suured:
(Hea loodusetunne kaubamajadele vahelduseks. Sai hingata)

Ahve oli hästi palju:

Templisse sisseminemisel sidus mulle üks india naine kohe räti ümber ka, lühikesed püksid oli pühadusteotus:

Sellest kohast võiks ka veel kümneid pilte siia panna, aga vast aitab. Liigume edasi. 
Pärastpoole käisin linna peal ringi, ostsin veidi asju ja sõin ja jälgisin linna. Söögi koha pealt - Toomas heidab mulle veidi ette, et ma uusi asju ei proovi. Igasuguseid merielukaid näiteks või vedelat munasuppi või seasooli või duriani puuvilja. Jah, olen tõesti see, kes elaks pigem banaanist ja burgeritest. Või caesari salatist ja pastast. Kus on mu julgus? Ilmselt okserefleksi taga peidus siiski. 

Ma tõesti üritasin hommikusöögi ajal ja ei läinud eurooplaste letti:
(Laual on siis riis, kevadrullid, kanakarri ja magustoit, mis koosnes veest, jääkuubikutest, kookospiimast ja kahest erinevast puuviljast võetud palakestest. Joogiks tundmatu vilja mahl). 

Kuala Lumpur ise on ikka suurlinn keset džunglit, peaaegu nagu Singapur, aga palju vähem arenenud + erinevalt Singapurist on see moslemiriik. 

Tavaline tänavapilt:

Siinkohal tahan mainida, et läänemeedia on mu alateadvusesse vajutanud templi, et justkui moslemeid peaks kartma ja et nemad ei ole "meie" ja et nemad ei ole pärisinimesed. Mul on hea meel, et see hakkab hajuma. Nad on täpselt samasugused inimesed nagu kõik teised. Teismelised tüdrukud hängivad poistega kaubanduskeskustes nagu kõik teised üle maailma, ainult neil on rätid peas. Emad jalutavad lapsi samamoodi nagu ülejäänud maailmas, ainult neil on rätid peas. Nad ei ole terroristid või need, kes kurja sooviksid. Enamikku neist ei huvita poliitika absoluutselt ja ei ole nad ka nii usklikud. Ka Eestis on padulolle ja inimesi, kes teisi tapavad. Inimesed on enamasti ikkagi head, ka moslemid. Ka moslemid!

Üldine modernne KL:

KL oli tore. Ma ei olnud väga turist ja enamus ajast puhkasin, aga kindlasti lähen sinna tagasi suuremat turisti mängima. Lisaks sellele oleks tore näha ka ülejäänud Malaisiat, mis pidi KL-st väga erinev olema, enamjaolt džungel siiski.

Eile tulime siis lennukiga Singapuri tagasi. Singapuris oli soojem ja niiskem. Võttis alguses täitsa hingeldama ikka :)

Viimane selfie hotelli vannitoast:

Singapuri oli hea tagasi tulla. Kõik on palju puhtam. Ei pea kartma, et keegi midagi ära varastaks või et ebaausad oldaks. Ühistransport töötab normaalselt. 

Õhtul käisime Toomasega Sentosal. See on singapurlaste "puhkusesaar". Palmid ja liiv, peaaegu nagu päris, aga liiv on tegelikult sisse imporditud ja kogu rand on kunstlikult ehitatud. Päris... teistmoodi.

Näed, Saskia, olen ka Palawanil käinud :D
(Pange tähele neid kauneid laevu ja suitsukorstnaid silmapiiril.)

Muidu nagu päris, eksole?
Te ei kujuta ette, kui kõva ja valus selle liiva peal kõndida on...

Õhtupoole vaatasime valgusmängu Marina Bayl ja superpuude juures. Esimese kohta ütles Toomas, et tal tuleb iga kord okse peale. No see tõesti oli päris imal. Naervad beebid ja "What A Wonderful World". Singapuri valitsus paneb suurt rõhku pereväärtustele, iseenesest tore, ainult, et selle tagamõte on inimesed poliitikast eemal hoida...

Tehnilisest küljest oli suurepärane:

Aedade valgusmäng oli palju ehtsam. Nii muusika kui puud puudutasid hinge. 

Avatar, kas pole? :)

2 comments:

Saskia said...

Palawan... oli õnneks päris ;)
Toidust:
Mina ei suutnud ka duriani süüa ja halo-halo (see magustoit) oli ikka suht vastik :P Ja võin öelda, et teod ja kaheksajalad... ei ole sa paljust ilma jäänud :D Aga "springrolls"... ühed mu lemmikutest (kuigi õlis küpsetatud...)
Muah :) Head isu!

Saara said...

Ma loodan, et mulle ka see päris Palawan lõpuks tuleb :)
Ja toitu peaks ikka rohkem katsetama. Nt see halo-halo oli päris hea, ainult vesi ja piim koos oli kahtlane :D Ja durian! Ja kevadrullid. No neid sööks ma ilmselt iga päev, olgem ausad :D