Thursday, January 29, 2015

Viimane

See on mu viimane postitus selle reisi kohta.

Eile õhtul kell 23.55 läks lennuk. Enne seda suutsin veel palju asju korda saata. 

Proovisin ära Toomase kortermaja basseini. Rohelust ja sinist taevast hakkan igatsema:

Käisin maailma suurima purskkaevu juures:

Sõin Toomasega lõunat. India toit. Parim söögikord terve reisi jooksul:
Kiivimahl oli ootamatult hea. Oh, tahaks veel.

Proovisin Duriani (!). Durian on siis Aasias tuntud puuvili, mis tekitab inimestel väga vastakaid arvamusi. Sellel on väga tugev lõhn (olgem ausad, hais tegelikult) ja Singapuris Durianiga näiteks metroosse ei lubata. Tegin selle proovimiseks lausa ettevalmistusi (vesi ja müsli on igaks juhuks, kui süda väga pahaks peaks minema):
(Esimesed 2 ampsu läksid kusjuures hästi. Kolmanda peale pidin vett jooma, et oksele ei hakkaks. Toomas ütles, et mul potentsiaali on, sest mõned ei suuda esimest ampsugi lõpuni süüa.)

Suurima purskkaevu juures soovisin soove ka:
Juhendid, kuidas soovida, on esiplaanil :D

Siis veel veidi shoppamist (mul on siiski suur kohver eksole) ja õhtu lõppes sünnipäevade ette tähistamisega. 

Ma loodan, et need küünlad ei olnud märgiks, et ma näen Toomast kahe aasta pärast (nagu ta ise pakkus :D):

Kahju oli ära minna. Mu õde Saskia küsis eile hommikul, et kas põhja tagasi tahan. No tegelikult väga ei tahtnud küll. Singapuris oli hea soe peesitada. Ma kahetsen veidi seda ka, et ma veel ühte iseseisvat reisi Singapurist lähedalasuvatesse riikidesse ei teinud. Oleks näiteks võinud Balile minna või Taisse Ullole ja Kaarinile külla. Singapurist saab päris odavaid lennupileteid. Toomas isegi soovitas mulle seda enne, aga kaugel paistab kõik teine ja kui kogemusi pole, siis... Noh nüüd on mul vähemalt kogemusi :)

Mu maailm läks selle reisiga palju suuremaks. Üks asi on filme vaadata, teine asi ise kogeda. Aasia on väga erinev Euroopast. Inimesed, kultuur, tunne. Ja seda on väga raske seletada. Väärt kogemist, oh nii palju. 

Teeme siis klassikalise plusside ja miinuste ringi ka:
Singapuri plussid:
1. Singapur on turvaline. Nagu Toomas ütles, et võid rahulikult oma rahakoti laua peale jätta avalikus kohas, ära käia ja tagasi tulles on  see ikka veel seal.
2. Singapur on puhas. Kõikides toidukeskustes ei saa ilmselt "euroopa toidunõuetele" vastavat toitu, aga ma arvan, et ka toidumürgistust on raske saada.
3. Singapuris on Aasia tunne, aga riik ise on üsna struktureeritud ja eurooplastele mugav. "Aasia algajatele" on Singapurile ideaalne nimi. 
4. Ühistransport on mugav, kiire ja odav. Ei mingit segadust. 
5. Singapur on nii soe. Ideaalne jaanuaris ja veebruaris, kui temp jääb alla 35-kraadi ja vihmaperiood on läbi saamas. 
6. Singapur on nii ägedalt modernne linn. Kes vähegi futurismi või ulmet või tehnoloogiat armastab, siis see on koht, kuhu minna. 

Sellist vaadet ikka igal pool ei ole:

Singapuri miinused:
1. Singapur on kallis. Majutus on eriti kallis. Tänud Toomasele taaskord, kui ma oleks hotellis olnud, siis ilmselt oleks see reis kolmandiku või neljandiku võrra kallimaks läinud. Samas odavalt süüa pole raske leida. 3-4 euro eest saab soovi korral söönuks küll. 
2. Singapurlased on otsekohesed ja kinnisemapoolsed. Mõne jaoks on see pluss kindlasti. Veidi nagu eestlased, kindlasti mitte nii sõbralikud kui soomlased, birmalastega võrreldes hoopis teine. 
3. Singapuris ei näe palju kohalikku loodust. See on täiesti tehislikult üles ehitatud, ka need "looduslikud puhkekohad" (Sentosa jne). 
4. Ehk võiks välja tuua ka selle, et see on Eestist ikkagi üsna kaugel. Frankfurdist lennukiga 12-13 tundi kindlasti. Minu jaoks okei, mõne jaoks ilmselt mitte.
5. Singapuris on niiske kliima, millega esialgu peab natuke harjuma. Kuumus on hea, aga niiskus raske. Räägitakse, et kohanemine võtab aega mõnest päevast paari nädalani. Mulle hakkas lõpuks üsna meeldima, siin Frankfurdi lennujaamas on nüüd tagasitulles päris jahe...
6. Olen sellest enne ka kirjutanud, aga Singapur tundub juuretu. Sügavuse leidmiseks peab pingutama ja see veidi väsitab.

Tehislik ja kergelt võlts:

See reis avas mu silmad nii mõneski vallas. Maailma poole pealt muidugi ja ka iseendast sain rohkem teada. "Parim peegel on vana sõber," peab paika. Ma olen nii tänulik. 

Aitäh kõigile lugejatele! 
Ma olen seda blogi jaganud siiamaani vaid väikeses seltskonnas, aga mõtlen, et võib-olla tulevikus panen selle kuhugile rohkem avalikku kohta ka üles. Aitäh nendele, kes on "katsepublikuks" olnud :) Jätke julgelt kommentaare ka, kui midagi ei meeldi või vastupidi meeldib. Minu eesmärk on blogi täiustada. 

Mul oli tore reis! Aitäh kaasa reisimast. 

Saara

P.S. Lõpetuseks panen natuke naljakaid pilte ka. Ikka igast asju võib maailmast leida. 

Kõikidel loomadel võiks sarv olla.

Kui mitu minutit sa naeratada jõuad? Ma jõuan 2.
(Kui sa selfie-t ei tee, siis pole sind olemas, eriti Aasias)

Ideid pulmadeks.

.

Tavaline aasiapärane tualettruum.

:)

Kõige šokeerivam templikuju siiamaani.

Nad ei ole kunagi lund näinud.

Ja meie.

Järgmiste reisideni, sõbrad!

2 comments:

Saskia said...

See Jesus Christ on lahe :D
Aga õnneks nii jubedaid vetse Filipiinidel küll polnud. Ikka korralik pott ja ämber vett kõrval...
No proovin ka järgmine kord siis duriani ära. Tubli, Saara! Oled seda ebamugavust ikka tõsiselt võtnud :)
Aitäh jagamast! Su blogi on ikka väga lahe! Tore on Sinuga kaasa reisida põnevatesse paikadesse kõikjal maailmas... Jätka samas vaimus ;)

Saara said...

Tänks, Saskia! Su õnnistus kulub blogile ära :D
Ja "Ikka korralik pott ja ämber vett kõrval..." - hahaha, vähemalt saab uksele WC sildi panna ja mitte DC nagu Ontikal.

Heh, uute reisideni ;)