Tuesday, June 30, 2015

Kokkuvõte ja... vahetus!

Eile hommikul lendasime Milanost ära. Mida siis Milano kohta kokkuvõtteks võib öelda?

Plussid:
1. Hea soe on. Kas see on just "ideaalne" kliima, ei tea, aga parem kui see 14 kraadi ja vihm, mida enne ärasõitu Tallinnas nägime.
2. Palju-palju kultuuri, moodi ja arhitektuuri jagub kõigile. Muusikat ka. Ja kunsti.

3. Milano lähedal on väga ilus loodus, tunni autosõidu kaugusel on juba mäed ja maalilised vaated.

4. Teenindus on korrektne, sõbralik ja viisakas. Keegi sind tüssata ei taha. Pigem järgitakse hoolega reegleid.

Miinused:
1. Milano tundub veitsa räpakas. Inimesi on palju, prügi on maas.
2. Õhusaastet on tunda. Üldse läbi suure majalabürindi liigeldes on kuidagi klaustrofoobiline tunne. Aru saab sellest muidugi alles siis, kui välja pääsed.

Rohkem ei oskagi nagu miinuseid välja tuua. Inglise keelt räägiti hästi ja hindade koha pealt võiks öelda, et samad, mis Tallinnas. Sellele vaatamata ei läheks ma Milanosse vist väga suure huviga tagasi, kui siis ainult La Scalasse kontserdile. Pigem lendaks kohale ja rendiks auto ja villa (olen hindu uurinud, ei tule palju kallim kui hotell) ja peesitaks mõne ilusa järve ääres keset loodust. Kaleva Traveli kuulutuse järgi pidi Como juures ka nüüd George Clooney suvitama, see on ju ometigi märk kvaliteedist :D

Mõned poolnaljapildid siis ka Milano ja järvepiirkonna kokkuvõtteks.

Transpart, kes tahaks varblane olla:

Veel parte. Kaks isast. Ikkagi Itaalia ;)

Ja siis üks täiesti jahmatavapanev pilt, kus ühes lauas süüakse pitsat ja teises pestakse kakapeput. Ma tegin kohe aupaiste nende ümber. Ja pange tähele ka märke pildi paremas servas.

Igastahes. Eile istusime siis ilusas Bergamo lennujaamas taas lennukile, et sõita Portosse, Portugali suuruselt teise linna. Bergamo lennujaam, muide, oli väga ilus. Samuti olid väga ilusad Alpid.

Porto jahmatas meid koheselt. Ja ainult positiivses võtmes. Kliima on veitsa jahedam, eile oli "ainult" 23 kraadi, isegi natuke külm hakkas. Aga see on meile talutavam ka. Sobib hästi. Teiseks - see avarus. Porto asub jõesuudmes mere ääres. See tähendab ühtlasi seda, et on niiskem ja puhub tuul ja õhk tundub puhtam. Majad ei ole nii kõrged ning vaated on lausa miljonit väärt. Meie õhtune jalutuskäik mõjus küll väga innustavalt. Ma tegin nii palju ilusaid pilte, et neist mõnda välja valida oli isegi veitsa keeruline.

Üks naljakas asi juhtus ka. Päeval, kui söögikohta otsisime, vaatasime hindu ja üks putka tundus päris okei. Astusime sisse. Kelner tuli ja viis meid lauda ja me kohe ei märganudki, et mis koht see on. Üleni rustic, väga väga uhke koht. Kelnerid olid mustades ülikondades ja toit pandi taldrikule otse laua kõrval meie nähes. Me tundsime end oma lühikeste pükste ja T-särkidega "veidi" tagasihoidlikult riietatud. Aga lõhe oli tõesti hea ja hinnad on siin ka väiksemad kui Eestis.

Pärast istusime ühes teises kohvikus ja jõime mahla. Tunne oli nagu oleks puhkusel. Lõpuks ometi!

Köisraudteega sõitsime ka:

Ma olen ausaltöeldes veel veidi šokis kogu ilust. Õnneks meil on piisavalt aega kõigest täpsemalt kirjutada. Püsige lainel!

Anonymous said...

Oh, mõnus, kohe fotodelt on tunda, et on rohkem õhku ja avarust Portos :)

Marian Hiire said...

Nojah, korra juba kirjutasin ja siis läks see kõik millegipärast kaduma :P Tahtsin öelda, et mulle meeldib Su kirjutamisi ja reisimisi lugeda - need on heas tasakaalus teksti ja piltide mõttes ning jutu isiklikkuse-ebaisiklikkuse stiili mõttes ka. Ja ma õpin nautima rohkem teiste reise (lisaks mõtlemisele, et tahaks ise ka reisida :P), mis on hea mõtteharjutus :D Mõnukat kõike teile sinna!

Oh, kaks kommentaari, jeee! Ma ei tea, miks see mind nii rõõmsaks küll teeb.

Kristi, täiega palju rohkem õhku. Hea vaba tunne. Ja muidugi see jahedus aitab ka. Porto on nii tore...

Marian, aitäh, et seda ütled, see teeb kirjutamise nii palju toredamaks. Kohe nagu mõte on rohkem sees :) Ja muidugi on kõige parem tunne siis, kui tean, et keegi saab inspiratsiooni. Meriseid tervitusi kõigile!