Wednesday, November 11, 2015

Bussiga... Poola?!

Tere, kõik see pere. Minu uus reis on alanud. Nimelt, ühel sügispäeval Tallinnas, kui olin juba pikemalt otsinud seda sihtpunkti, kuhu oma 2015 aasta viimasel reisil minna, otsustasin selleks paigaks valida Varssavi. Põhiline agitaator sellele otsusele oli Reisidiilide lehekülg, mis pakkus edasi-tagasi bussipileteid hinnaga 30 euri. Tavahind tuleks 50-100 euro vahele. Mina olin kohe sellise pakkumisega nõus ja kuigi Poola ja eriti Varssavi pole just mingi superihaldusväärne piirkond, siis otsustasin eelarvamustele väljakutse esitada ja reisi teoks teha.

Eile hommikul kell 6 alustasin oma seiklusega Tallinna Bussijaamast. Ville oli veel nii hea, et ärkas koos minuga kell 5 ja tõi mu bussikasse. Mind ootas ees 16-tunnine sõit, vähemalt nii ma arvasin, tegelikult oli tegu siiski 17-tunnisega, meil on Poolaga ikka ajavahe ka :)

Poola otsebussi ei lähe, aga see väike ümberistumine Vilniuses ei ole midagi keerulist. Lux Express ja Simple Express olid siis firmad, millega sõitsin.

Reis algas kenasti. Bussijuhid rääkisid eesti keeles, mulle anti sisenemisel kohe pudel Saaremaa vett ja kogu reisi vältel sai Lux bussist tasuta kuumi jooke. Teel Pärnusse ja edasi Riiga vaatasin filmi "Null.Punkt" nende istmemonitoride pealt ja kahetsesin kõvasti, et ma oma kõrvaklapid koju jätsin. Nende omad töötasid vahelduva eduga.

Palju reisijaid ei olnud. Kes ikka sõidaks teisipäeva hommikul bussiga Riiga? Enamjaolt oldi ülikondades ja telefonist kuuldus inglise keelt, mingid äriasjad siis ilmselt. Minu ees istusid keskealine vene naine ja tema noor eestlannast kolleeg. Kogu reisi vältel Riiga oli see noor kolleeg kusjuures kõige häirivamaks teguriks. Venelanna oskas eesti keelt täiesti rahuldavalt, aga inglise keelt vist paremini ja siis see noor naine rääkis täiesti kohutavalt ühte segapudrujuttu a la "No ja siis ta mõtles "oh, so beautiful," eksole?" ja "Minu kodust juurest sinna on five hundred meters". Püha müristus. Ma ei teadnud, kas nutta või naerda, see kõik oli supertobe. See oli isegi nii tobe, et ma mõtlesin, et ma räägin ise vene keeles, kui võimalik on, sest olgem ausad, Lätis-Leedus-Poolas on vene keelega hulga lihtsam hakkama saada. Läksin aga Riia bussijaama vetsu selle 20-minutilise pausi ajal, mis meil oli, ja ei osanud isegi tualeti asukohta küsida... Nii palju siis vene keelest, kõik olen ära unustanud. Täitsa piinlik.

Väike kaart Riia bussijaama seinalt. Vaadake, kus Viru asub :)

Riia oli bussiaknast vaadates väga ilus. Sinna peaks eraldi seiklusretkele minema.

Kella poole kolmeks päeval, kui sõidetud oli 8,5 tundi, jõudsime Vilniusse. Ma olin ainuke eestlane, kes Tallinnast pärast Riiga bussi jäi, aga bussijuhid rääkisid mikrofoni alustuseks ikka eesti keeles :) Vilniuses tulin maha ja vaba 15-minuti jooksul haarasin kohalikust Rimist endale lõunasöögi. Ja siis oligi aeg minna Simple Expressi peale.

Busside kohta ei ole mul midagi paha öelda. Puhtad istmed, tasuta WiFi, filmid, mida vaadata. Ainuke asi, mille kohta mul midagi öelda on, on mu enda rumalus. Püha müristus, Saara, kas sa reaalselt mõtlesid ka, kui üksinda 17-tunnisele bussireisile piletid ostsid?? Kuidas saab üks inimene nii rumal olla? Kui ma olen valmis kulutama raha 5-tärni hotelli peale, hull asi mul siis see lennupilet osta. Oi, ma olin vihane. Kuni Vilniuseni oli asi okei, isegi Kaunaseni täitsa normaalne, aga need viimased 6 tundi... Ma ütlesin endale, et mitte kunagi enam (välja arvatud tagasisõit, eksole :D). Lugesin vahelduseks raamatut ja Eesti Arsti, et endale natukenegi intelligentsem mulje jätta.

Ilus taevas lohutas ka veidike:

Ja kuigi Kaunas oli väga ilus, oli ka seal igasuguseid koledamaid vaatamisväärsusi, mis imestama panid ja tähelepanu bussireisivihkamiselt kõrvale viisid:

Kell 22.25 kohaliku aja järgi jõudsin Varssavisse. Kõmpisin 7 minutit hotelli ja olin läbi nagu läti raha, õigemini siis vast poola oma, onju? Ei jaksanud isegi "teetolmu" maha pesta. Vajusin otse voodisse ja mõtlesin taaskord, et ma ei tee enam mitte kunagi otsust tulla üksi 17-tunnisele bussireisile.

Aga nüüd on juba hommik ja kõik on täiesti okei. Lähen vaatan siis natuke selles novembrikuises Varssavis ringi.

No comments: