Thursday, September 21, 2017

Kokkuvõte Amsterdamist

Enne, kui kokkuvõtte kallale asun, tahan jagada teiega ühte õpetlikku lugu lennujaama minekust.

Teadsin, et meie lend Helsingisse läheb kell 6.50 hommikul. Kuigi Schipol on suur lennujaam, siis ei arvanud me, et tahaksime kohal olla rohkem kui üle pooleteise tunni enne lennu väljumist. Õigemini plaanisime lennujaama jõuda 5.40. Toomase sõnul pidi tipptund algama kell 6, seega arvestasime, et jõuaksime ilusti enne turvaväravatest läbi. Nonii, mõeldud, tehtud. Umbes kell 5.47 olime check-inis. Ja mis ma siis avastasin... Lennu väljumisaeg oli siiski 6.30. Oh, mind. Miks, oo, miks ma ei võinud ära teha online check-ini?? Ja miks ma ei kontrollinud lennu väljumisaega eelmisel õhtul, kui Toomas veel küsis, et kas 6.30 lennuga lähete? Ei, pidin vastama kindlalt 6.50 ja jätma asja sinnapaika. Saarakene... Meil vedas Maarjaga hullupööra, et check-ini tehtud saime, sest värav oli tegelikult juba kinni. Lisaks vedas, et lennujaamatöötajad meid enne läbi lasid, kuigi teised lendajad olid ikka päris pahased, sest nemad ärkasid palju varem kui meie ja pidid kauem ootama. Tänasin neid nii mõttes kui avalikult, kui pärast äärmiselt aeglast turvakontrolli, kus kõik meie kotid ootajate silme all eraldi läbi vaadati, värava poole jooksma saime hakata. Jõudsime. Jõudsime! Aitäh kõigile, kes aitasid. Ma enam nii ei tee. :/

Lennukis rahunesime, sain üllatavalt isegi magada ning Helsingisse maandumine oli juba palju parem. Lend oli taaskord täiesti rahuldavalt sujuv ja Maarja oli maandudes väga rõõmus, et me alla ei kukkunud. :D Läksime Helsingi bussijaama Kamppisse hommikust sööma. Õigemini sõime me juba lõunat, sest kell oli ligi 12, kui maha istusime.

Nautisime vaadet linnale ja lohutavat Itaalia sööki. Võtsime kokku ka oma reisi ning tegime uusi plaane unistuste elluviimiseks. :) Koos unistamine on kindlasti üks mu lemmiktegevusi maailmas!

Selline oli siis meie Amsterdami nädalavahetus - ilus, inspireeriv, õpetlik, täis sõprust ja vaimutoitu. Aitäh!!

Ja kuidas saakski ma lõpetada ilma plusside ja miinuste ringita?

Plussid:

1. Palju erinevaid võimalusi vaba aja veetmiseks. Kellele (kanepi)pidu panna meeldib, nendele lausa ideaalne kohake, sest putkasid, kust legaalset kanepit saab, on kesklinn täis.

Samas võib ka mõnusalt aega veeta Madalmaade Kuldajastu kunsti imetledes:

Või siis lossis jalutades...

2. Mugav euroopapärane elukorraldus - bussid, metroo, söögikombed, tagasihoidlikud ja viisakad kohalikud. Hea mõnus linn keset Euroopat, kus sisse sulandumiseks väga palju pingutama ei pea.

Toomase sõnul on hollandlaste tavatoiduks peamiselt võileivad. Meie esimese päeva lõunasöök oli tegelikult väga hea:

Ilusad puhtad tänavad (seda Aasiast ei lea! va Singapur):

3. Hinnatase on nii kuulsa linna kohta täitsa rahuldav. Lennupiletid sinna ja tagasi maksid umbes 125 eurot, majutus oli septembri tõttu veidi kallim, 3 ööd 450 euro eest. Tavaliselt oleks ilmselt odavam olnud, aga lisaks tudengitele hõivasid sellel nädalavahetusel hotelle veel International Broadcast Conference'i liikmed, mida ilmselt oli päris palju, sest konverentsi reklaamsilte nägime üsna mitmeid kordi.

Hotelli üle me aga ei kurda, sest tuba oli oli puhas ja mugav ning miljöö nooruslikult lihtne. Meile sobis.

Miinused:

1. Turiste on palju ja see hakkab silma, sest Amsterdam on nii väike. Piletitel on sabad ja tänavatel mass. Taaskord hea, et muuseumipiletid varem ära ostsime, muidu oleks palju väärtuslikku aega kaotsi läinud.

2. Kesklinnas (ning veidi ka mujal) haiseb jubedalt kanepi järele. Kuna mul isiklikult tuleb lausa väike okserefleks sellest lõhnast, siis see on ja jääb miinuseks.

Väike nunnu kass, vast ei maga uimaund...

Samas munchieskohvikud on toredad ka ilma munchiesita:

3. See liiklus. Amsterdamis on jalgratastel eesõigus peaaegu igal ajal. See on ühtlasi nii häiriv kui ohtlik, sest oma kogemusest võime öelda, et kunagi ei tea, kust see ratas välja ilmuda võib. :D

Kokkuvõttes jäime siiski reisiga väga rahule. Suurima elamuse pakkus minu jaoks ikkagi kunst. Näiteks siiamaani mõtlen, et ka mul võiks mõni selline lillepott olla...:

Täna suuresti kõiki lugejaid! Eriti suur tänu läheb aga kallile Maarjale, kes ilmatuma toredaks reisikaaslaseks oli ja kelleta see reis pooltki nii äge poleks olnud.

Sest kellega siis veel kui mitte Maarjaga võiks me nii palju aega veeta enda näokujusid plastmassi sisse vajutades:

Või siis pühapäevahommikul välja näha just nii unised, aga siiski samal ajal eriti õnnelikud olles:

Teiseks tänan Toomast, kes meid taaskord põnevate lugude ja heade soovitustega kostitas ja kolmandaks Villet ja Villut, kellega Helsingis prelüüdi teha sai! Ja siis ka ema, kes kirjavigadel silma peal hoiab... Ja siis kõiki teid, kes te loete, sest nii on palju põnevam kirjutada! :)

Minu ja Ville järgmine reis on hästi suur, sest reisime kaugemale, kui kunagi varem. Ma olen ilmatuma põnevil ja ootan seda väga! Juhtub juba vähem, kui 6 nädala pärast. Samuti on mul kirjutamata postitusi suvest, mille enne suurt reisi kindlasti ära tahan teha, nii et kohtume juba õige pea. :)

Kallid,

Saara

5 comments:

kristi said...

Nii lahe :) ma olin Amsterdamis 2 päeva ja mäletangi ainult van Goghi muuseumit... ja ei teinud kanepit :D kohe nagu trots tekkis mitte teha, sest iga sellise baari ümber koperdas mõni naeratav turistitädi või -onu.
Ootan teie järgmist reisi :)

Saara said...

Aitäh, Kristi! :) Kusjuures mul ema ütles ka, et ta oli Amsterdamis korra ja mäletab samuti ainult ühte asja - kanalitetuuri. Aga kanepiga on mul sama tunne, et lausa trotsist ei taha, kuigi ega mulle põhimõtteliselt ka see aine ei sümpatiseeri. Toomas rääkis, et kohalikud ei tee ka pea üldse, see ongi turistide jaoks. Turistilõks missugune. :D
Oh, ja kui täna neid nädalaid kokku arvutasin järgmise reisini, siis tuli lausa eufooria peal, see on juba niiiii varsti!! Jeeee!

Unknown said...

Sinu blogi on vahva nagu alati, aga...Kuhu te siis Villega reisite? Mina ei teagi...

Unknown said...

Nii tore lugemine, Saara! Olin täpselt samal ajal Amsterdamis kui teiegi. Igal õhtul lugesin Su blogi ja võtsin ka oma päeva kokku. Tundub, et käisime täpselt samades kohtades, isegi pannkoogi kohvik oli sama. Imestan, et me ei kohtunud :) Laupäeva õhtul seal puupüsti punaste laternate tänaval olid mul samasugused emotsioonid. Lihtsalt vaata ja imesta seda loomaaeda :D Kokkuvõttes jäin siiski väga rahule. Jalutasime nädalavahetusega veidi üle 50 km. Amsterdam sai risti põiki läbi käidud ja ei pidanud pettuma. Aitähh Sulle selle mõnusalt muheda lugemise eest! Sinu blogi on nagu hea raamat, mida loed veel ja veel. ;) Elamusterohkeid seiklusi Sulle Saara!

Saara said...

Aitäh, Liia! Oma suure reisi sihtkohta hoiaksin esialgu veel saladuses, aga helistame Sulle ise ja räägime lähemalt. :)

Jana, vau, nii põnev, huvitav tõesti, et me kokku ei põrganud! :D Ja suuured tänud lahkete sõnade eest! Mul on hea meel kuulda, et ka Sina tundsid samu tundeid, ehk sai tõesti midagi universaalset kinni püütud. :) Kallid ja kohtumisteni!